В освітніх закладах громади продовжується робота щодо раннього попередження про напад на заклад освіти.
Раннє попередження нападу на заклад освіти - це комплекс заходів, який спрямований на створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу, проведення профілактичної та інформаційної роботи з питань попередження та відпрацювання алгоритму дій у разі нападу.
21 лютого 2024 року в Липоводолинському ліцеї пройшло навчання з педагогами щодо дій у разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, до якого долучилися представники територіальних підрозділів Головних управлінь Державної служби з надзвичайних ситуацій Юрій БІЛОНОЖКО, Ярослав ШКАРУПА та Національної поліції Сергій СТЕШЕНКО та Сергій ЛИТВИШКО. Обговорювали основні положення Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, затвердженого спільним наказом Міністерства внутрішніх справ та Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023 № 685/1013, зокрема повноваження працівників закладу освіти в разі нападу або ризику нападу на освітній заклад, безпосередні дії команди реагування, що створена в закладі, сигнали оповіщення, підстави для ухвалення рішення про евакуацію та алгоритм дій у разі виникнення такої екстремальної ситуації.
Представники територіального підрозділу ДСНС України поповнили знання аудиторії щодо дій в разі загоряння чи задимлення приміщення, розповіли про техніку використання вогнегасників, правила поводження з вибухонебезпечними предметами.
З базовими аспектами надання домедичної допомоги потерпілому педагогів ознайомив фельдшер з медицини невідкладних станів Липоводолинської підстанції екстреної медичної допомоги Дмитро СТРІЛЕЦЬ, який наголосив, що невідкладні медичні дії має право виконувати будь яка особа, шо знаходиться на місці пригоди поруч з потерпілим, головне знати та вміти правильно їх надати. Розповів про види кровотеч та прийоми їх зупинки.
Дискусія з головними учасниками освітнього процесу, які відповідають за безпечні умови перебування дітей в закладі освіти, пройшла в дружній атмосфері. Продовження буде, але вже в форматі відпрацювання практичних навичок. Адже систематична підготовка учасників освітнього процесу до реагування на надзвичайні ситуації є важливим чинником безпечного освітнього середовища.